Czy można wykonać audyt bhp w sobotę? - ppoż

audyty bhp

Kwalifikacje specjalistów od spraw BHP

Firma oferująca szkolenia BHP, a także szeroko rozumianą obsługę z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, zatrudnia odpowiednio wykwalifikowanych specjalistów. Osoba pracująca w branży bezpieczeństwa i higieny pracy musi posiadać wyk

Dodane: 27-10-2020 08:27
Czy można wykonać audyt bhp w sobotę? - ppoż audyty bhp
ształcenie, które umożliwia jej pracę w służbie BHP. Istnieją różne stopnie zawodowe związane z wykonywaniem pracy w branży dotyczącej bezpieczeństwa i higieny pracy. Podstawowym warunkiem, żeby zostać zatrudnionym jako inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, jest posiadanie zawodu technika BHP, który otrzymuje się poprzez ukończenie szkoły o odpowiednim profilu. Starszym inspektorem BHP jest osoba, która posiada wykształcenie wyższe z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, albo osoba o zawodzie technika BHP wraz z trzyletnim stażem pracy. Każda firma działająca w branży BHP posiada wykwalifikowanych pracowników, którzy posiadają zawód technika BHP lub ukończyli odpowiednie studia związane z bezpieczeństwem i higieną pracy. Pracownik służby BHP jest wyposażony w wiedzę z wielu dziedzin związanych z zachowaniem bezpieczeństwa w miejscu pracy.


Pracownik służby BHP

Praca jako specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy wymaga od osoby posiadania odpowiednich kwalifikacji. Firma działająca w branży BHP zatrudnia odpowiednich specjalistów, którzy posiadają wiedzę oraz wykształcenie w zakresie pełnienia służby BHP. Można wyróżnić kilka szczebli pełnienia służby związanej z bezpieczeństwem i higieną pracy. Podstawowym szczeblem w firmie BHP jest bycie inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, potem można wymienić starszego inspektora do spraw BHP. Kolejnymi szczeblami kariery w branży BHP są specjalista do spraw bezpieczeństwa, starszy specjalista oraz główny specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy. Żeby rozpocząć pracę jako inspektor do spraw BHP należy posiadać zawód technika BHP, który zdobywa się poprzez ukończenie szkoły o odpowiednim profilu. Starszym inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy można zostać po ukończeniu wyższego wykształcenia na kierunku związanym z BHP. Jedynie osoba posiadająca odpowiednie wykształcenie może prowadzić szkolenia BHP.


Nie inaczej jest też jeśli chodzi

Współczesny rynek usługowy zmienia się niezwykle dynamicznie. Zmiany te możemy zaobserwować w zasadzie w każdym sektorze gospodarczym. Nie inaczej jest też, jeśli chodzi o szeroko rozumiany rynek usług bhp. Szczególnie mocno zakorzenia się na rynku tak zwany outsourcing bhp. Na czym on właściwie polega w praktyce? Otóż outsourcing bhp to nie tylko prowadzenie szkoleń o bezpieczeństwie i higienie pracy, lecz kompleksowa obsługa przedsiębiorstw w tym zakresie. Szkolenia bhp również rzecz jasna wchodzą w ten skład. Gdy przyjrzymy się bliżej zaletom outsourcingu bhp to możemy z łatwością zrozumieć, skąd wzięła się jego popularność. Przede wszystkim powierzenie tej kwestii w ręce podmiotu zewnętrznego, daje realne oszczędności w budżecie firmowym. Dodatkowo usługodawcy tego typu, to zazwyczaj wysokiej klasy specjaliści. Możemy być pewni, że z ich pomocą całość bhp w naszym przedsiębiorstwie, będzie dopilnowana jak należy. Czy to więc oznacza, że na rynku będzie coraz mniej etatów dla behapowców? O tym przekonamy się z czasem.


Pomoc w sporządzeniu dokumentacji powypadkowej

W niemal każdej pracy, mimo zachowania wszelkich zasad i przepisów związanych z bezpieczeństwem, może zdarzyć się jakiś nieszczęśliwy wypadek. W sytuacji wypadku, który miał miejsce podczas pracy, obowiązkiem pracodawcy jest sporządzenie odpowiedniej dokumentacji powypadkowej. Firma działająca w branży BHP oferuje pomoc w postępowaniu powypadkowym zajmując się sporządzaniem dokumentacji oraz instruowaniem pracodawcy, jakie kroki należy podjąć w kolejnych etapach postępowania powypadkowego. Pierwszym krokiem w przygotowaniu profesjonalnej dokumentacji powypadkowej jest przeprowadzenie szczegółowego dochodzenia w związku z zaistniałym wypadkiem pracownika. Jednym ze sposobów zapobiegania wypadkom podczas pracy jest właściwe edukowanie pracowników o grożących niebezpieczeństwach poprzez szkolenia BHP oraz różnego rodzaju kursy. Nie zawsze jednak możliwe jest zapobiegnięcie wypadkom w miejscu pracy, więc w sytuacji zaistnienia jakiegoś wypadku obowiązkiem pracodawcy jest sporządzenie dokumentacji powypadkowej.



© 2019 http://ppoz.dg-inwest.com.pl/